برگزاری جلسه دفاع پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در شهریور ماه 1402
جلسه دفاع پایاننامه خانم فاطمه صدر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان؛ این جلسه روز یکشنبه 19 شهریور ماه در تالار دکتر ایرج سیاسی تشکیل شد. اساتید راهنما، مشاور و داوران این پایان نامه، دکتر غزاله زرگری نژاد (استادراهنما)، دکتر فهیمه فتحعلی لواسانی و دکتر کمیل زاهدی تجریشی (استاد مشاور)، دکتر بنفشه غرایی و دکتر محمود دهقانی (اساتید داور) بودند.
این پژوهش با موضوع « بررسی نقش میانجی انگیزش درونی در رابطه بین سبک های تنظیم هیجان و خود تعیین گری با پیگیری هدف در نوجوانان» اجرا گردید.
یافته های این پژوهش نشان داد که بین همه انواع سبک های تنظیم هیجان اعم از بدتنظیمی هیجانی (0/001=p ،0/204-= β)، فرونشانی هیجانی (0/040=p ،0/124 = β) و هیجان یکپارچه (0/001=p ،0/359 = β) با پیگیری هدف در نوجوانان رابطه معناداری وجود داشت. دو سبک بدتنظیمی هیجانی (0/013=p ،0/164-= β) و هیجان یکپارچه (0/001=p ،0/283 = β)) اثر مستقیم و معناداری بر انگیزش درونی داشتند. همچنین انگیزش درونی اثر مستقیم و معناداری بر پیگیری هدف داشت (0/001=p ،0/332= β). لذا انگیزش درونی نقش میانجی را در رابطه بین دو سبک بدتنظیمی هیجانی (0/007=p ،0/054-= β) و هیجان یکپارچه (0/001=p ،0/094= β) ایفا کرد. در عین حال، خود تعیین گری اثر معناداری بر پیگیری هدف (0/137=p ،0/077= β) و انگیزش درونی (0/265=p ،0/066= β) نداشت. لذا در نوجوانان ایرانی انگیزش درونی به عنوان میانجی بین خودتعیین گری و پیگیری هدف عمل نکرد.
خبرنگار: مریم مهربانی
تهیه عکس: سیدحسین سیدمحمدی
کامنت